Joga – dlaczego warto ćwiczyć?

dlaczego warto ćwiczyć jogę

Joga zyskuje na popularności. Coraz więcej osób zaczyna ją praktykować. Coraz więcej  osób zaczyna odkrywać jej korzyści. A trzeba przyznać, że jest ich sporo. Joga polecana jest osobom, które mają problemy z kręgosłupem. To także świetne rozwiązanie dla kobiet w okresie menopauzy. W końcu, to genialne rozwiązanie dla osób zestresowanych i znerwicowanych, gdyż joga uspokaja emocje i korzystnie oddziałuje na psychikę. Dlaczego jeszcze warto ćwiczyć jogę?

Joga pozytywnie wpływa na ciało

Joga to przede wszystkim czynna praca mięśni. Co za tym idzie, praktykowanie jej zwiększa ruchomość stawów i likwiduje wszelkie przykurcze mięśniowe. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że działa lepiej niż masaż. Poprzez ćwiczenie jogi mięśnie są tonizowane i następuje ich odnowa. Ćwicząc regularnie zamiast nieprzyjemnych spięć i napięć czujemy cudowne rozluźnienie. Co ważne – joga zwiększa elastyczność ciała. Sprawia też, że ciało staje się smuklejsze i jędrniejsze.

Uspokaja umysł i redukuje stres

Szybkie tempo życia, przepracowanie, wieczne zmęczenie – to wszystko sprawia, że poziom stresu wzrasta z dnia na dzień. I tu także z pomocą przychodzi joga. To właśnie ona skutecznie uspokaja umysł i koi zszargane nerwy. Systematyczne jej ćwiczenie aktywuje układ przywspółczulny, dlatego zmniejsza poziom hormonów stresu i go redukuje.

joga korzyści dla zdrowia
źródło: pixabay

Wspomaga przemianę materii

Dobra wiadomość dla wszystkich pań – ćwiczenie poszczególnych asan pomaga w odchudzaniu i zapewnia zgrabną sylwetkę. A przy okazji oczyszcza organizm z toksyn. W trakcie ćwiczeń, kiedy pobudzamy przemianę materii, toksyny są szybciej usuwane z narządów wewnętrznych. Oczywiście wyraźnie widać to w kondycji naszej skóry. Cellulit zostaje zredukowany, a skóra staje się pełna blasku.

Redukuje ból

Badania naukowe wyraźnie pokazują, że praktykowanie asan w połączeniu z ćwiczeniami oddechowymi i medytacją pomaga redukować ból u osób chorych na raka, stwardnienie rozsiane, choroby autoimmunologiczne. Do tego podczas ćwiczeń zwiększa się elastyczność ciała, co z kolei przekłada się na redukcję bólu pleców oraz dolegliwości reumatycznych. Joga zapobiega też dolegliwościom bólowym wynikającym z zasiedzenia i zapewnia ciału giętkość oraz dobrą postawę.

ćwiczenie jogi zalety
źródło: pixabay

Zwiększa odporność

Ćwiczenie asan dotlenia i wycisza organizm. Do tego skutecznie redukuje stres i uczy panowania nad emocjami. A prawda jest taka, że dotlenione, zrelaksowane i rozciągnięte ciało ma zdecydowanie lepszą odporność i rzadziej zapada na choroby.

 

Dodaj komentarz

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.