Nordic walking – sport dla każdego!

nordic walking zalety

Do niedawna nordic walking kojarzony był głównie z emerytami i kuracjuszami. Przyzwyczailiśmy się do widoku starszych osób, które dzielnie przemierzają kilometry dzierżąc w dłoni charakterystyczne kije. Dziś o kijach chodzi każdy – dosłownie! Co ciekawe, w końcu zaczęto traktować nordic walking jako sport, a nie tylko rekreację. Urządzane są również odpowiednie maratony i zawody. W czym tkwi fenomen nordic walking? Przede wszystkim w tym, że genialnie kształtuje sylwetkę, poprawia wydolność organizmu i kondycję, a jednocześnie nie naraża na kontuzję tak bardzo, jak chociażby bieganie.

Nordic walking na odchudzanie

Ponoć maszerowanie z kijami jest bardziej efektywnie niż maszerowanie bez nich. Ponoć przynosi niemal tak samo dobre wyniki, jak bieganie. Już jedna godzina intensywnego nordic walking pozwala spalić około 500 kalorii. Trzeba przyznać, że to świetny wynik. I to nie wszystko. Regularne maszerowanie z kijami podkręca przemianę materii, a jak wiadomo, sprawny metabolizm = szczupła sylwetka.

Nordic walking wzmacnia mięśnie

Uprawiając nordic walking angażujemy aż 650 mięśni. Są to nie tylko nogi, biodra i pośladki, ale także brzuch, ramiona, barki i plecy. To duża korzyść, gdyż podczas zwykłego chodzenia pracują zaledwie nogi i pośladki.

 

nordic walking efekty

Chodzenie z kijami dobre dla kręgosłupa

Nie zależy ci na chudnięciu? To może przekona cię fakt, że nordic walking wzmacnia kręgosłup i dzięki temu, ten mniej boli i dokucza? Maszerując z kijami ciężar ciała rozkłada się równomiernie na poszczególne stawy i tym samym nie obciąża kręgosłupa. Co więcej – tego typu chodzenie wzmacnia mięśnie pleców i tym samym łagodzi dolegliwości bólowe.

Chodzenie z kijami zwalcza stres

Maszerowanie z kijami, jak każdy wysiłek jest wybawieniem od stresu. Już godzina treningu jest w stanie uwolnić nas od napięcia. A jak wiadomo, długotrwały stres może przekładać się na kłopoty z pamięcią i koncentracją, a także problemy żołądkowe i problemy ze snem. Może i chodzenie samo w sobie nie rozwiąże problemów dnia codziennego, ale na pewno pomoże się odprężyć i zrelaksować.

nordic walking efekty

Kije poprawiają kondycję

O zaletach nordic walking można pisać godzinami. A to, że poprawia wydolność organizmu. A to, że wzmacnia serce i chroni przed chorobami cywilizacyjnymi. A to, że oszczędza stawy. Warto w tym miejscu dodać, że chodzenie z kijami poprawia kondycję. Nim się zdążymy zorientować, zaczniemy pokonywać coraz więcej kilometrów, a codzienne czynności (wchodzenie po schodach, podbiegnięcie na autobus) nie będą nas męczyć i wywoływać zadyszki.

Dodaj komentarz

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.