Odchudzanie – ważne zasady

jak mądrze schudnąć

Odchudzanie to nie sama dieta i rezygnowanie ze słodkości, fast foodów oraz innych pokus. To nie tylko regularne jedzenie, w odpowiednich odstępach czasowych. Skuteczne odchudzanie bez efektu jojo to przede wszystkim zmiana stylu życia i podejścia do jedzenia. Tylko wtedy tak naprawdę mamy szansę na odniesienie sukcesu. O czym należy pamiętać rozpoczynając przygodę z walką o lepszą siebie?

Chcesz schudnąć? Dbaj o odpowiednie porcje

Najlepszym sposobem kontrolowania zjadanych kalorii jest kontrolowanie porcji, jakie serwujemy sobie na talerzach. Udowodniono, że nieważne ile jedzenia nałożymy na talerz, w większości przypadków zjemy wszystko, a co za tym idzie, bardzo często za dużo! Zawsze lepiej nałożyć sobie mniej i w razie czego wziąć niewielką dokładkę nić nałożyć całą górę jedzenia i niestety bezwiednie zjeść zbyt wiele. Małe porcje to klucz do szczupłej sylwetki. Owszem, na początku będziesz odczuwać głód, bo twój żołądek jest rozciągnięty, ale z czasem przyzwyczai się do mniejszych porcji i już nie będzie się buntował. A ty zrzucisz zbędne kilogramy i osiągniesz wymarzoną figurę.

Zawsze jedz powoli – nigdy w pośpiechu

Jedzenie w pośpiechu jeszcze nikomu nie wyszło na dobre. Jedząc w taki sposób krzywdzimy tylko swój żołądek, a przy okazji przyczyniamy się do tycia. Spytasz, jak to możliwe? Bo jedząc szybko przegapiamy uczucie sytości i tym sposobem zjadamy więcej. Zupełnie niepotrzebnie. Prawda jest taka, że nasz organizm potrzebuje trochę czasu, aby uświadomić sobie, że jest już najedzony. Sygnały o uczuciu sytości docierają do mózgu dopiero po kilku minutach. Zamiast więc jeść w pośpiechu, warto delektować się każdym kęsem i jeść powoli. Jednym słowem – celebruj każdy posiłek, a będziesz zjadać mniej.

Skuteczne odchudzanie – nie pomijaj posiłków

Wiele osób błędnie myśli, że jeśli zrezygnuje ze śniadania lub kolacji, to zaoszczędzi trochę kalorii i dzięki temu schudnie. Tymczasem prawda jest taka, że jeśli nie zjesz jakiegoś posiłku, twój organizm odczyta to jako próbę głodówki i odłoży trochę zapasów na „gorsze czasy” tak, żeby mieć energię. Zazwyczaj są to rezerwy w postaci tkanki tłuszczowej. Poza tym, pomijając posiłek tak naprawdę narażasz się na napad wilczego głodu, którego tak naprawdę nie dasz rady pokonać i chcąc nie chcąc w końcu sięgniesz po coś do jedzenia i co gorsza, zjesz więcej niż powinnaś. Udowodniono bowiem, że osoby nie spożywające śniadania, zjadają później bardzie obfite obiady lub kolacje. Tak więc nie omijamy żadnego posiłku, tylko jemy go w odpowiedniej porcji.

odchudzanie bez efektu jojo

Pij wodę!

Mądre odchudzanie zawsze poparte jest wypijaniem dużych ilości wody. To chyba jedna z najważniejszych zasad zdrowego odżywiania i zdrowego stylu życia. Czasem błędnie oceniamy nasze potrzeby i ignorujemy pragnienie sądząc, że dopadł nas głód. Dlatego zanim sięgniesz po kolejną przekąskę najpierw wypij szklankę wody. Jeśli po paru minutach nadal będziesz odczuwać ssanie w żołądku, wówczas możesz coś przekąsić. Chodzi bowiem o to, że bardzo często potrzeba nawodnienia organizmu bywa mylona z uczuciem głodu. Poza tym, woda to świetny „zapychacz”. Pita pomiędzy posiłkami, niweluje wilczy głód i pomaga przetrwać od jednego posiłku di drugiego. Ma też niezwykle korzystny wpływ na nasze ciało, które mówiąc ogólnie jest ładniejsze i bardziej atrakcyjne – nie ma cellulitu, ani zmarszczek.

Jeśli przekąski, to tylko te zdrowe

Większość z nas popełnia ten sam błąd. Jeśli mamy ochotę na przekąskę – sięgamy po słodki baton, czekoladę lub ciastko. I nawet jeśli nie jemy tego zbyt dużo, to i tak dostarczamy organizmowi pustych kalorii, które nie są przekładane na energie, a tkankę tłuszczową. Zamiast więc jedzenia produktów przetworzonych lub słodkich, lepiej sięgać po przekąski typu świeży owoc, garść orzechów lub jogurt. Tym sposobem zaspokoisz potrzebę zjedzenia czegokolwiek i nie zaprzepaścisz diety.

zdrowa dieta

Zawsze zaczynaj od warzyw

Warzywa to nie tylko świetne źródło witamin i składników mineralnych, ale także błonnika pokarmowego. A jak wiadomo błonnik zapewnia uczucie sytości i tym samym chroni nas przed zjedzeniem większych ilości jedzenia. Zjadając najpierw warzywa, jednocześnie zjesz mniej tłustych produktów w postaci mięsa lub węglowodanów typu kluski, czy makaron. I jeszcze jedno. Chcąc schudnąć, każdy posiłek należy komponować tak, aby w połowie składał się on z warzyw.

Kontroluj to co jesz

Idealna metoda na skuteczne odchudzanie to zapisywanie tego, co zjadamy każdego dnia. Nie każę ci od razu prowadzić pamiętnika, ale fajna aplikacja w telefonie jest jak najbardziej pożądana. Zjesz śniadanie – zapisz je w aplikacji. Zjesz obiad – zapisz, co dokładnie zjadłaś. To samo tyczy się innych posiłków i każdej przekąski. Pod koniec dnia zobaczysz, czy nie przekroczyłaś ilości zalecanych kalorii, a jeśli tak się stanie, na drugi dzień będziesz już wiedziała, czego zjeść mniej. Tym sposobem nauczysz się rozważnego planowania posiłków i racjonalnego rozdzielania porcji.

Odchudzanie? Bez aktywności ani rusz!

Nie ma odchudzania bez ruszania się. Oczywiście fajnie by było, gdybyś zaczęła uprawiać jakiś sport, np. jeździła na rowerze, biegała, pływała lub chodziła na siłownię. Jednakże wiem, że nie każdy ma na to ochotę. Nie każdy z nas lubi się pocić. Jeśli należysz do takich osób, postaw na spontaniczną aktywność. Co to takiego? Na przykład spacerowanie, tańczenie wieczorem przez telewizorem, wybieranie schodów zamiast windy, itp. Możliwości jest sporo!

Dodaj komentarz

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.