Paintless Dent Repair, czyli bezinwazyjna metoda usuwania wgnieceń z karoserii stale zyskuje na popularności. Kierowcy, których auta zostały uszkodzone na skutek wypadku komunikacyjnego czy nagłego gradobicia, doceniają ją przede wszystkim za to, że przywraca powłoce pierwotny stan, a do tego jest stosunkowo niedroga. Czy każda powłoka nadaje się do naprawy metodą PDR?
Kiedy warto zdecydować się na naprawę powłoki lakierniczej metodą PDR?
Na początek warto wyjaśnić pokrótce, na czym polega naprawa karoserii metodą PDR. Otóż nazywamy nią bezlakierowe usuwanie wgnieceń. W praktyce oznacza to, że podczas prac nie ma konieczności ponownego lakierowania elementów z wgnieceniami. Ponadto nie jest potrzebne również szpachlowanie ani lakierowanie oryginalnej powłoki lakieru. Usuwanie wgnieceń metodą PDR cieszy się dużym zainteresowaniem nie tylko z uwagi na estetykę prac, ale również nienaruszenia oryginalnych powłok ochronnych.
Naprawę można przeprowadzić poprzez przyklejanie plastikowych adapterów za pomocą termokurczliwego kleju albo wypychania wgniotek przy pomocy narzędzi z wysokowytrzymałych stopów stali. Warto rozważyć zastosowanie tej metody w przypadku uszkodzeń po drobnym i średnim gradobiciu albo niegroźnym zdarzeniu drogowym. Takie wgniecenia zwykle są charakterystyczne i można je łatwo i szybko usunąć za pomocą adapterów. Metoda drutowa sprawdzi się z kolei w przypadku nieco większych uszczerbków.
Czy zawsze można zastosować metodę PDR?
Mimo tego, że usuwanie wgnieceń po gradobiciu metodą PDR jest chętnie wybieranym sposobem naprawy karoserii przez kierowców, to nie zawsze można się na nią zdecydować. O to, w jakich przypadkach zastosowanie metody Paintless Dent Repair nie jest możliwe, zapytaliśmy specjalistę z firmy zajmującej się wyciąganiem wgnieceń w Warszawie Real Auto Service Studio, który wyjaśnił:
– Mimo tego, że technologia PDR stale zyskuje na popularności, to możemy wymienić kilka przypadków, w których nie jest przez nas zalecana. Mowa tutaj przede wszystkim o kolizjach czy innych zdarzeniach, w wyniku których doszło do uszkodzenia lakieru. Paintless Dent Repair nie jest też dobrym pomysłem, jeżeli pod uszkodzonymi elementami znajduje się szpachla. Nie zalecamy takiego serwisu również wtedy, kiedy mamy do czynienia ze skomplikowanymi i głębokimi uszkodzeniami, na przykład z rozcięciami blachy.
Warto jednak pamiętać, że możliwość wykonania naprawy karoserii metodą PDR powinna zostać określona przez specjalistę. Właśnie dlatego po wypadku czy innym zdarzeniu najlepiej udać się do blacharza.
Related Posts
- Telefon na kartę. Czy to się dziś opłaca?
W czasach, kiedy większość operatorów kusi swoich klientów atrakcyjnymi ofertami abonamentu, dziwne może wydać się…
- Jak się uczyć fotografii. Gdzie się uczyć fotografii. Od kogo się uczyć fotografii
Dziś na tapetę weźmiemy naukę robienia zdjęć. Jak wiadomo, fotografia cieszy się dużą popularnością. Lubimy…
- Trend alarm: skarpetki do sandałów
Skarpetki do sandałów to coś, co jeszcze do niedawna wzbudzało kontrowersje, a dziś jest gorącym…